Metzeler Racetec RR K3

A 2015-ös évben nagyon pozitív visszhangja volt a Metzeler Racetec RR K3 Street Legal abroncsnak, melyet a Superbike magazin tesztelt nekünk! Most megkaptuk az első információkat Lövey Ádámtól:))

Metzeler Racetec RR K3 teszt közúton és az Euroringen

Utcai és pályagumi kettő-az-egyben… ez mindig gyanúsan hangzik, hiszen egy gumi vagy jó a pályán és akkor nem az igazi közúton, vagy fordítva. De a gyártási technológia egyre jobban fejlődik, akárcsak a felhasznált anyagok minősége. Lövey Ádám, a SuperBike tesztpilótája faggatta az új Metzeler szupersport gumikat, Triumph Street Triple R-jén.

Amit tudtunk a Metzeler Racetec RR-ről:

– Az Isle of Man TT-n ilyen gumikkal mennek a Superstock kategória versenyzői.

– Ez az első olyan Metzeler szupersport gumi, amin két különféle gumikeveréket használtak, a középső rész keményebb, a két szélen pedig 5-5 centis sávban tapadósabb. (De csak a hátsón. Az első gumi továbbra is egy keverékből áll.)

– A Motorcycle News az év gumijának választotta 2015-ben.

Tapasztalatok:

– Mint általában a Metzeler gumik, az RR-ek is gyorsan elérték az üzemi hőfokot

– A pályán nagyon otthonosan mozgott a kis Street a Racetec RR-eken. Gyors és precíz volt a kormányzás, mégsem idegeskedett, csóvált vagy szitált sehol. A Street Triple R ezzel a viszonylag hegyes gumival is megőrizte a stabilitását, és a Metzelerek az Euroring aszfaltjához is biztosan tapadtak, csodás élménnyé emelve az aznapi motorozást.

– A Pirelli-Metzeler párosnál korábban mindig bevált, elöl 2,1 hátul 1,9 Bar nyomás itt nem jött be a pályázáshoz. Az első oké volt, de a hátsó gumi futófelületének két oldala, a szélétől kb. öt centivel beljebb csúnyán kezdett kopni. Ebbe a gumiba már nem jók az oldszkúl értékek, ebbe kevesebb kell hátulra, 1,6 és 1,9 között hidegen, az aszfalt hőmérséklettől függően. Érdemes a gyártó honlapján körülnézni, vagy a kereskedőnél elkérni a linket a megfelelő guminyomást illetően, mielőtt pályázni indulsz!

– Utcán is szerettem őket, gyorsan felmelegszenek, és a könnyű irányíthatóság itt is fenomenális. Közúton a gyári guminyomás értékeket használom, elöl 2,5 hátul 2,9 Bar, így hosszabb a gumik élettartama. Ha kanyargós útra megyek, vagy hidegebb az időjárás (18-20 fok alatt), akkor is csak kb. 0,1 Barral csökkentem a nyomást, elöl és hátul is. Nekem ez jött be.

– Hogy mennyire tartós, vagyis hány kilométert bír egy szett Metzeler Racetec RR, az ebből a tesztből nem derült ki, de igazából mindegy is, hiszen ahány motor, futómű-beállítás, vezetési stílus, aszfaltminőség és időjárási körülmény, annyi féle eredmény születhet. Egy fincsi tapadós szuperport karika ami pályán is ilyen megbízhatóan használható, nyilván nem fog annyit elmenni, mint a túragumik. Ha engem kérdezel, én a mindig megbízható tapadásra szavazok, és a könnyű, élvezetes kezelhetőségre. Ebből pedig a Racetec RR igen magas szintű kombót nyújt, ami nekem annyira bejött, hogy inkább sűrűbben cserélem a gumikat, de két csere között maximálisan kiélvezem a motorozást.

Lövey Ádám

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás